Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Świdnicy
ogłasza nabór na stanowisko podinspektora w Dziale Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych (1 etat)
I. Warunki przystąpienia do naboru
Do naboru może przystąpić kandydat, który:
- Jest obywatelem polskim.
- Posiada wykształcenie wyższe w rozumieniu ustaw z dnia 27 lipca 2005 r. prawo o szkolnictwie wyższym.
- Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
- Nie był prawomocnie skazany za przestępstwo umyślne.
- Posiada nieposzlakowaną opinię.
- Posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.
Wymagania dodatkowe:
- Ukończone studia wyższe na kierunku : prawo, administracja, praca socjalna, zarządzanie, ekonomia.
- Posiada minimum roczne doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku w instytucji publicznej.
- Znajomość ustawy o pracownikach samorządowych.
- Znajomość przepisów z zakresu ochrony danych osobowych.
- Znajomość przepisów z zakresu postępowania administracyjnego.
- Znajomość przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „DOBRY START”.
- Znajomość przepisów ustaw:
– z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowaniu dzieci;
– z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych;
– z dnia 07 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów;
– z dnia 04 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
– z dnia 07 września 1997 r. o systemie oświaty, w zakresie niezbędnym do prowadzenia postępowań w sprawie przyznania prawa do stypendiów i zasiłków szkolnych oraz aktów wykonawczych z nimi powiązanych.
- Doświadczenie w pracy z klientem.
- Znajomość obsługi komputera, w tym m.in. programów: Word, Excel, Power Point oraz urządzeń biurowych.
- Umiejętność planowania i organizacji pracy własnej.
- Wysoki poziom zaangażowania w powierzone obowiązki, rzetelność, terminowość.
- Umiejętność pracy pod presją czasu.
- Umiejętność pracy w zespole.
- Opanowanie i cierpliwość.
- Komunikatywność.
II. Zakres zadań/obowiązków na stanowisku obejmuje, w szczególności:
- Udzielanie informacji oraz przyjmowanie wniosków dotyczących spraw prowadzonych przez Dział Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych, w tym m.in.: świadczenia dobry start, świadczeń wychowawczych, świadczeń rodzinnych, świadczeń alimentacyjnych oraz stypendiów i zasiłków szkolnych.
- Analizowanie przyjętych wniosków.
- Prowadzenie dokumentacji osób korzystających ze świadczeń w Dziale Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych.
- Prowadzenie rejestrów i ewidencji osób ubiegających się o świadczenia.
- Prowadzenie korespondencji związanej ze sprawami wynikającymi z zakresu czynności.
- Przygotowywanie projektów informacji oraz decyzji administracyjnych w sprawach prowadzonych przez Dział Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych.
- Przygotowywanie list wypłat świadczeń dobry start, świadczeń wychowawczych, świadczeń rodzinnych, świadczeń alimentacyjnych oraz stypendiów i zasiłków szkolnych.
- Sporządzanie sprawozdań w zakresie spraw prowadzonych przez Dział Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych.
- Prowadzenie windykacji zobowiązań.
- Współpraca z instytucjami: OPS, PUP, ZUS, US, Komornicy, Sądy i Prokuratura – w zakresie niezbędnym do ustalenia prawa do świadczeń dobry start, świadczeń wychowawczych, świadczeń rodzinnych i świadczeń alimentacyjnych.
- Bieżąca kontrola realizacji budżetu.
- Terminowa, staranna i zgodna z obowiązującymi przepisami realizacja powierzonych zadań.
- Wykonywanie innych prac zleconych przez przełożonego, związanych z zakresem zadań realizowanych przez Dział Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych.
III. Wymagane dokumenty i oświadczenia
- list motywacyjny;
- CV;
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
- kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe;
- kserokopie dokumentów potwierdzających dotychczasowe zatrudnienie;
- kserokopie dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie;
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o niekaralności;
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na podjęcie pracy na stanowisku, którego nabór dotyczy.
IV. Informacja na temat zatrudnienia osób niepełnosprawnych
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Świdnicy, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym nabór był niższy niż 6%.
Dokumenty aplikacyjne (list motywacyjny, CV, kserokopie wymaganych dokumentów oraz oświadczenia) winny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1000.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1260).”
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Świdnicy, ul. Wałbrzyska 15, sekretariat, w terminie do 06 sierpnia 2018 r., do godziny 15:00.
Dokumenty winny być złożone w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko podinspektora w Dziale Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych”.
Oferty, które wpłynął po terminie lub niekompletne nie będą rozpoznawane. O zachowaniu terminu, o którym wyżej mowa decyduje wpływ oferty do Ośrodka.
Nabór będzie prowadzony przez Komisję rekrutacyjną powołaną przez Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Świdnicy.
O terminie i miejscu przeprowadzenia dalszej części naboru (rozmowy rekrutacyjnej) kandydaci zostaną powiadomieni pisemnie lub telefonicznie.
Przewidywany termin zatrudnienia kandydata: sierpień 2018 r., w pełnym wymiarze czasu pracy.
Osoba wyłoniona w naborze przed nawiązaniem stosunku pracy zobowiązana jest do przedłożenia informacji z Krajowego Rejestru Karnego (zapytanie o udzielenie informacji o osobie) potwierdzające brak skazania.